Szukaj:

Przyroda data utworzenia: 18-06-2014

Przyroda – myślenie matematyczne

  1. Odczytywanie temperatury powietrza, obliczanie amplitudy dobowej, miesięcznej i rocznej, rysowanie wykresów przebiegu temperatury.
  1. Odczytywanie z map wysokości bezwzględnych, obliczanie wysokości względnych.
  2. Rysowanie planu ławki, pokoju, boiska szkolnego w skali.
  3. Zapisywanie dat rozpoczęcia pór roku za pomocą cyfr rzymskich.
  4. Wyznaczanie masy, objętości ciał -obliczanie gęstości.

Matematyka data utworzenia: 18-06-2014

Jak rozwijać myślenie naukowe i matematyczne?

  • Poprzez wykonywanie i obserwacje różnych eksperymentów naukowych, np. podczas zwiedzania instytucji naukowo – edukacyjnych:
    • Planetarium
    •  Geopark
    •  Centrum Nauki Kopernik
    • Muzeum skał i minerałów
  • Uczestnictwo w konkursach organizowanych przez różne instytucje
    • matematycznych
    • ekonomicznych
  • realizacja projektu naukowo – edukacyjnego w szkole
  • koło naukowe z wykonywaniem różnych eksperymentów
  • konkurs „Górnolotni”- o zasięgu gminnym

 

Język polski data utworzenia: 18-06-2014

Myślenie naukowe i matematyczne można realizować na języku polskim poprzez:

  1. Odczytywanie i interpretację: wyników ankiet w wykresów, danych liczbowych zawartych w tekstach, tabel, diagramów, łamigłówek, rebusów, zagadek, historyjek detektywistycznych
  2. Rysowanie wykresów lub diagramów przedstawiających wyniki ankiet, układanie rebusów i zagadek
  3. Gromadzenie, porządkowanie i kategoryzowanie danych zawartych w tekście
    4. czytanie tekstów zawierających informacje liczbowe, wykresów, diagramów, planu miasta,   legendy mapy itd.
  4. Zwracanie uwagi na związki między tekstem a np. rysunkiem, plakatem, planem czy wykresem.
  5.  Czytanie tekstów, gdzie zamieniam samogłoski w wyrazach na podobne wizualnie cyfry.
  6. Rozszyfrowywanie tabelki, gdzie w pionie umieszczam kolor, a w poziomie symbol, lub na odwrót. Tabele wypełniam literami lub liczbami. Z symboli w danym kolorze układam "wyraz". Uczeń szuka w tabelce symbolu  i odpowiedniego koloru. Na przecięciu się tych dwóch wartości ma, jak na osi współrzędnych literę lub znak potrzebny do ułożenia prawdziwego słowa.

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Skorzeszycach

Skorzeszyce, 26-008 Górno

tel/fax: 41 30 23 008

email: spskorzeszyce@o2.pl

© 2011 - 2024 SP Skorzeszyce, Wszystkie prawa zastrzeżone